Mary Christmas

Mary Christmas

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0
Mary Christmas bevat drie bijna in de vergetelheid geraakte, oorspronkelijke en rasechte Schaduwverhalen, door de meester zelf gesigneerd. Geen vervalsingen dus zoals de schilderijen in het verhaal De antiquair van Montparnasse, waar de Schaduw op zijn eigen wijze een einde maakt aan een omvangrijke kunstzwendel. De gebeurtenissen in het titelverhaal, waarin de Schaduw de kerstdagen rustig wil doorbrengen in de besneeuwde Franse Alpen, kunnen niet op toeval berusten. Hij krijgt te maken met een duidelijk geval van moord. Ondanks alles wordt het toch een Merry Christmas.

Detective
POD A.W. Bruna
24 november 2008
24 november 2008

Kees de Bree Auteur

Korte verhalen rond De Schaduw

door: Kees de Bree 1 like
De Nederlandse misdaadauteur Havank (De Schaduw) beheerste in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw, samen met Leslie Charteris (De Saint) en Simenon (Maigret), de Nederlandse kiosken en dus de Nederlandse markt op het gebied van misdaadlectuur. De (Zwarte Beertjes) pockets waarin hun...

Reacties op: Mary Christmas