Mastermind

Sherlock Holmes staat bekend om zijn razendsnelle denkvermogen. Voordat hij zelfs maar weet wat het probleem in kwestie is, heeft hij al allerlei informatie ingewonnen en weet de juiste conclusie te trekken. Hoe doet 's werelds bekendste detective dat? En, belangrijker nog, kunnen wij dat ook leren?

Psychologe Maria Konnikova combineert de verhalen van Holmes met onderzoeken uit de hedendaagse psychologie en neurowetenschappen. Ze leert je om aandachtiger naar je omgeving te kijken en zorgvuldiger om te gaan met gedachten en beslissingen. Konnikova laat zien waar het in het 'normale' denken misgaat en hoe Sherlock-denken je leven kan verbeteren.

'Mastermind is een feest om te lezen.' - Psychologie Magazine

Recensies (1)

Is Mastermind het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mastermind