Meaves gaven

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Met een ijzeren vuist heeft Mahayama haar controle over Mazumundo versterkt. Ze heeft het buurland Kahare veroverd. Het keizerrijk floreert, al wordt de roep om een echtgenoot steeds groter. Mahayama zelf is meer bezig met de magie die langzaam verdwijnt, waardoor ze het gevoel heeft haar grip op de wereld te verliezen.

Brennus merkt daar niets van. De stadstaat wordt geteisterd door branden, stormen en stortvloeden. Hij en de inwoners vechten om te overleven. Het volk vreest dat dit de toorn van de goden is, maar Brennus weet dat de magiërs van Mahayama hier achter zitten.

Maeve, dochter van Séman en Branna, zoekt naar haar plek in de wereld. Haar paarse ogen voelen als een vloek van de goden. Een oogkleur die ze van haar vader heeft geërfd, terwijl die zich nooit om haar bekommert. Het is de vraag waar Maeve terecht kan als haar gaven zich gaan manifesteren.

In al deze onrust arriveert er een nieuwe speler van een onbekend eiland. Zijn komst zorgt voor de nodige opschudding. Niets is meer hetzelfde.

Maeves gaven is het vervolg op Branna's offer en Elins keuze.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy