Meisje vermist

Gelezen 811 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 386 Favoriet 33 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 1 Top25's 6   Topics 0

Tess Gerritsen is inmiddels al jaren een thrillerauteur van wereldfaam. Haar thrillers over het duo Jane Rizzoli en Maura Isles zijn bestsellers en de televisieserie Rizzoli & Isles is veelbekeken. Maar ook in Gerritsens vroege thrillers zie je haar kwaliteiten al als auteur van spannende verhalen. Neem bijvoorbeeld Meisje vermist, oorspronkelijk verschenen in 1994 en nu voor het eerst vertaald in het Nederlands.

Hoofdpersoon Kat Novak is patholoog-anatoom (Rizzoli & Isles waren in die tijd nog niet ten tonele verschenen) en een vrouw die met scherpe teksten haar mannetje kan staan. Kat moet in twee dagen tijd sectie verrichten op de lichamen van twee jonge vrouwen; twee gevallen van overdosis die op het eerste oog niets met elkaar te maken hadden. Toch krijgt Kat argwaan en ze vermoed dat er meer aan de hand is. Maar telkens als ze haar baas en andere invloedrijke mensen ervan probeert te overtuigen dat er gevaar dreigt voor een grotere groep mensen, wordt ze niet serieus genomen en zelfs misleid. Ze kan niet anders dan de zaak zelf tot op de bodem te gaan uitzoeken.

Thriller
The House of Books