Meisje zonder huid

Rank 1413 Gelezen 516 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 522 Favoriet 8 Recensies 20
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 15   Topics 0

Meisje zonder huid van Mads Peder Nordbo is een Deense thriller die zich afspeelt op Groenland.

Het leven van de Deense journalist Matthew Cave verliest alle glans wanneer zijn vriendin en ongeboren baby bij een auto-ongeluk omkomen. Hij besluit zijn oude leven achter zich te laten en naar Groenland te verhuizen. Daar raakt hij bij zijn nieuwe baan voor een plaatselijke krant betrokken bij een opzienbarende zaak: een recentelijk ontdekte mummy is verdwenen en er wordt een vermoorde politieagent vlak bij de vindplaats aangetroffen. Matthew komt op het spoor van vier identieke moorden, gepleegd in 1973, die weer in verband blijken te staan met de verdwijning van drie meisjes. Hij raakt ervan overtuigd dat meer mensen weet hebben van de zaak – de enige die hij lijkt te kunnen vertrouwen is een jonge Groenlandse vrouw die net is vrijgelaten uit de gevangenis…

Literaire thriller

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Tamara

Katy Hebban Recensent

Gruwelijk Groenland

door: Katy 2 reacties

Na een traumatisch gebeurtenis settelt de Deense journalist Matthew Cave zich in Groenland. Hij gaat aan de slag voor de plaatselijke krant. Wanneer er een mummie ontdekt wordt in het ijs en er kort daarna een politieagent wordt vermoord, ontdekt hij een verband met een zaak uit 1973.

Meisje zonder...

Reacties op: Meisje zonder huid