Met het einde in gedachten

Met het einde in gedachten

Rank 2135 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1

Eerl?ke, indrukwekkende en ontroerende verhalen over de laatste levensfase

Hoewel we er uiteindelijk allemaal mee te maken krijgen, zijn de dood en doodgaan onderwerpen die men veelal uit de weg gaat. De dood jaagt vooral schrik aan.

Er zijn mensen die dagelijks met de dood bezig zijn. Kathryn Mannix werkt al dertig jaar als palliatief arts en heeft in haar loopbaan honderden, zo niet duizenden mensen bijgestaan in hun laatste levensfase. In dit boek brengt ze haar ervaringen samen en deelt ze de prachtige, intieme, verdrietige, moeilijke en ontroerende momenten uit haar dagelijks leven.

De lezer zal een groot aantal situaties uit het boek herkennen, omdat de dood ondanks ons wegkijken onvermijdelijk is, en veel mensen soortgelijke ervaringen zullen hebben. Maar het is hoog tijd om te praten over de dood en met dit boek wordt dat gesprek op gang gebracht.

Gezondheid & Psychologie
Spectrum
11 april 2018

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 12,99

Lezersrecensies (1)

eenzijdige belichting

door: MarloesuitR 1 like
Mooi boek, over de ervaringen van een palliatief arts. Maar wat opvalt, is dat uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht komt en mooi en goed afloopt. De werkelijkheid is anders, sterven is niet altijd gemakkelijk en tot het eind een strijd, helaas. Dat ben ik hier nergens tegen gekomen.