Met Vincent aan het werk

Welke materialen gebruikte Vincent van Gogh? Hoe weten we dat onder zijn schilderijen soms een ander kunstwerk verstopt zit? En hoe zit een schilderij precies in elkaar? Vincent van Gogh is wereldberoemd om zijn kleurrijke schilderstijl. Je hebt vast wel eens een schilderij van hem gezien. De zonnebloemen bijvoorbeeld, of Het gele huis. Maar Vincent was geen natuurtalent. Hij leerde de kunst van het tekenen en schilderen op zijn eigen manier. En dat was niet altijd gemakkelijk! In dit boek laat Ceciel de Bie zien hoe Vincent van Gogh werkte. Met veel voorbeelden en illustraties, en leuke opdrachten om meteen aan het werk te gaan. Het is alsof je over de schouder van de kunstenaar meekijkt!

Ceciel de Bie is een bekend kinderboekenschrijfster die al veel boeken over kunstenaars heeft geschreven. Voor Inkt kreeg zij de Vlag en Wimpel 2011 en een nominatie voor de White Raven Award.
Voor kinderen vanaf 8 jaar.

Is Met Vincent aan het werk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Met Vincent aan het werk