Mijn hartstocht: de tuin

Sommige mensen zijn verslaafd aan lezen, anderen aan tuinieren. Maar men treft slechts zelden genieters in beide categorieën aan. Bij Christopher Lloyd, de leermeester van Romke van de Kaa, valt er voor beide categorieën veel te genieten. De inhoud van dit boek is een bont veldboeket, waarin de meest uiteenlopende onderwerpen van tuinieren met varens, vijvercultuur, de verzorging van bomen, honden in de tuin, het gevecht met rodondendrons, tot en met de bestrijding van 'tuinonrust' in de winter als er niks te doen valt - aan de orde komen.
Lloyd boeit door zijn gevoel voor humor, zijn uitstekende stilistische kwaliteiten en niet in de laatste plaats zijn vakkennis. Met plezier neemt men de hobbels van Latijnse namen en de complexe informatie over families, varianten en devianten en na lezing blijkt men heel wat te hebben opgestoken. Lloyd is een grootmeester van de anekdote, de peper in deze groene, geurige soep, die gedurende 12 maanden met veel smaak wordt opgediend.

Is Mijn hartstocht: de tuin het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn hartstocht: de tuin