Mijn huis is een ballon

De lezer wordt helemaal meegesleept in de fantasie van Floris. De ritmische tekst van debutant Astrid Panis maakt de wind hoorbaar en voelbaar.

Floris is wild van de wind. Het strelen, blazen en rukken van de wind prikkelt zijn fantasie. Floris wordt een tol en een vliegtuig. En kijk, opeens blaast de wind zijn huis op. Het huis wordt een kleurrijke ballon en zweeft door de lucht. Papa zit in bad en mama hangt aan de telefoon. Ze hebben niets in de gaten, hoe hard Floris ook roept...

Astrid Panis studeerde Romaanse filologie aan de Universiteit Gent, waar ze tot 2001 werkte als assistente. Daarna woonde ze een tijdje in Engeland. 'Mijn huis is een ballon' is haar eerst boek. Greet Bosschaert werkt deeltijds in een kalligrafiewinkel en deeltijds als illustrator. Ze illustreert boeken van anderen, maar ze schrijft ook zelf.

Thema's: wind, huis, luchtballon, fantasie.

Is Mijn huis is een ballon het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn huis is een ballon