Mijn huis is jouw huis

Kinderboekenweekprentenboek 2023

De moeder van Pats woonde in haar eentje in een huisje bij de brug. Het was klein, maar groot genoeg. Toen werd ze verliefd op een man die van alles twee had. Twee oren en twee kinderen. 'Mijn huis is jouw huis,' zei de moeder van Pats. Niet lang daarna werd Pats zelf geboren. En daar bleef het niet bij; tante Kee kwam logeren en ging nooit meer weg. Er werd een kamertje bij gebouwd. Maar ook voor Berend Botje en een bereleuke oom met vriend bouwen ze extra kamers. Zo komen er steeds meer bewoners bij, en steeds meer huis! Tot er op een dag iemand op de stoep staat te schreeuwen dat het zo écht niet verder kan.

Tweevoudig Gouden Penseel-winnaar Yvonne Jagtenberg maakt dit jaar het Prentenboek van de Kinderboekenweek. Deze Kinderboekenweek vieren we ‘thuis’, in alle vormen, verschillen en gelijkenissen. Het thema is Bij mij thuis. Boeken wakkeren het gesprek aan om te vertellen over thuis en zijn een onuitputtelijke bron van verschillende gezichtspunten. De Kinderboekenweek 2023 vindt plaats van 4 t/m 15 oktober.

Yvonne Jagtenberg (1967) schreef en tekende veel boeken. onder meer over Hondje, Balotje en Wandert. In 2002 ontving ze het Charlotte Köhler Stipendium voor haar gehele oeuvre. Jagtenberg won twee keer op rij een Gouden Penseel: in 2019 voor Mijn wonderlijke oom en in 2020 voor Hup Herman! Haar prentenboek Ik ben Pippi niet! werd in 2022 bekroond met een Bronzen Penseel, en is geselecteerd voor de Prentenboek Top 10 van De Nationale Voorleesdagen 2023.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Mijn huis is jouw huis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn huis is jouw huis