Mijn leven als hond

Mijn leven als hond is een boeiende reis door het bewustzijn van een dertienjarige Zweedse jongen in de late jaren vijftig. De jongen heet Ingemar Johansson, een naam die zware verplichtingen schept, want zo heette ook de Zweedse boksheld dien in 1959 in een historische wedstrijd wereldkampioen Floyd Pattersson versloeg.
Zijn naam is slechts een van Ingemars kleinere zorgen. Hij heeft bepaald geen vrolijk leventje: zijn vader is afwezig, zijn broer tiranniek, zijn moeder ligt op sterven en zelfs zijn hond is niet van hem. In het troosteloze voorstadje waar hij woont, woedt bovendien de oorlog tussen de generaties hevig. Overal steken volwassenen een stokje voor.
Ingemar heeft echter een inschikkelijke aard en staat altijd klaar om zijn goede wil te tonen. Maar zijn fantasie slaat steeds op hol…
Mijn leven als hond is in vele talen vertaald en werd door regisseur Lasse Hallström zeer succesvol verfilmd.

Is Mijn leven als hond het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mijn leven als hond