Mijn leven

Weinig mensen hebben zich in hun lange leven aan zoveel gevaren blootgesteld en zijn op avontuurlijke reizen zo vaak bijna doodgegaan als Heinrich Harrer. In zijn fascinerende autobiografie vertelt hij voor het eerst ook uitgebreid over zijn minder bekende expedities. Na zijn verblijf van zeven jaar in Tibet reisde hij onder andere naar Nieuw-Guinea, Afrika, Zuid-Amerika en Alaska. Hij was ook de eerste bedwinger van een van de gevaarlijkste Alpentoppen, de Eiger.
Heinrich Harrer (1912-2006) werd aanvankelijk bekend als skiër en bergbeklimmer, daarna volgde een succesvolle carrière als schrijver. Zijn herinneringen aan zijn jaren in Lhasa, Zeven jaar in Tibet, werden in meer dan vijftig talen vertaald en werden bewerkt tot een succes¬volle film. De Witte Spin, zijn boek over de beklimming van de Eiger, geldt als een klassiek reisboek.

Is Mijn leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn leven