Mijn leven in de wildernis

Mijn leven in de wildernis

Rank 662 Gelezen 212 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 112 Favoriet 17 Recensies 15
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0
'Mijn keuze voor een leven in de wildernis' is het boek van de Nederlandse Miriam Lancewood over haar leven in de wildernis van Nieuw-Zeeland. In het programma 'Floortje naar het einde van de wereld' bezocht Floortje Dessing Miriam en haar man Peter, die sinds 2010 in de wildernis van Nieuw-Zeeland wonen. Ver weg van de bewoonde wereld moeten zij jagen voor hun eigen eten en ontberen zij elke vorm van luxe.

In 'Mijn keuze voor een leven in de wildernis' vertelt Miriam waarom dit geïsoleerde leven voor haar aantrekkelijker is dan het leven dat zij vroeger leidde. Want hoewel zij haar familie vreselijk mist, zou zij niet meer terug willen of kunnen.

Literaire non-fictie algemeen
Kosmos Uitgevers
28 februari 2017
28 februari 2017

Een bewuste keuze voor een prehistorisch leven

door: Maria vh

Ooit sportte Mirjam Lancewood (1983) op olympisch niveau maar op den duur nam faalangst het over van haar plezier. Ze stopte met topsport en schoolde zich om tot docent Lichamelijk Opvoeding. Aanvankelijk gaf ze les in Afrika en Nieuw-Zeeland, waar ze zich met haar man Peter (1953) settelde, maar...

Reacties op: Mijn leven in de wildernis