Mijn Parijs

Bent Van Looy is een kunstenaar. Geen dubbeltalent, maar een multitalent.

Niet alleen zingt hij als de besten, hij is ook een uitstekende schilder en, wat niet velen weten, hij heeft een heerlijke pen. Bovenal is hij een levenskunstenaar, die weet wat goed is, die een feilloze smaak heeft voor de goede dingen des levens ook, de juiste wijn, het goede kostuum, het fijne restaurantje, en ga zo nog maar even door.

Of wacht, Bent zelf gaat zo maar even door. Ruim tweehonderd pagina’s lang gidst hij de lezer op hoogst eigenzinnige
wijze door Parijs. Een stad die je dacht te kennen, maar waarover Bent toch altijd weer net iets anders te melden heeft,
telkens iets nieuws.

Bent woonde tien jaar lang in de stad, en werkt er nog steeds vaak. Hij weet wat nieuw is, en kent de verhalen van
wat was of nog steeds is.

Ontdek waar je het best kniekousen of pyjama’s koopt, waar je de beste makreeltataki eet, in welk museum je het best
griezelen kan. Geniet van de plekken die Patrick Modiano inspireerden, of de cafés waar Lino Ventura dronk.

Reizen & Talen
Reisgidsen algemeen