Mijn reigerparadijs

Een veelzijdig boek voor liefhebbers van vogels, natuur en kunst. Twee jaar lang schilderde, tekende, etste en filmde kunstenaar Erik van Ommen reigers in alle soorten en maten. Het resultaat is een sfeervol boek met schitterend werk van zijn hand. Inclusief tips en trucs om zelf vogels te tekenen en korte videofilms waarin hijzelf aan het werk is.

De zoektocht naar reigers brengt de natuurschilder Erik van Ommen naar rietvelden, moerassen, plassen, polders, het veen en de stad. De vogels zijn overal aanwezig en Erik blijft ze verzamelen. Witte, blauwe, bruine, grijze en paarse, ze verschijnen allemaal op papier.

EXTRA! Het boek bevat QR codes die je kunt scannen met je smartphone of tablet. Je krijgt dan toegang tot films. De combinatie van de kunstwerken, video's en persoonlijke teksten levert een prachtig kijk- en leesboek op.

Uit de pers
Genomineerd voor de JAN WOLKERS PRIJS 2015

'De allermooiste natuurboeken zijn toch die waaruit passie spreekt. [...] Geroerd door de passie van een kunstenaar, leren de lezers in ruim honderd bladzijden meer over reigers dan uit een dik standaardwerk. En de tekeningen van Erik van Ommen brengen de vogels dichterbij dan foto's ooit zouden kunnen.' TROUW Groen!

'Erik van Ommen behoort tot de top van natuurschilders. Wat zijn kunstwerken vooral zo indrukwekkend maken, is dat hij als geen ander in staat is om de vogels te laten leven. Hij neemt je als het ware mee het veld in, het lijkt alsof je tussen ze door loopt, je voelt de aanwezigheid van de vogels, ze kijken naar je, zo natuurgetrouw geeft hij ze weer. Een bijzondere natuurbeleving!' vogeldagboek.nl

"Een bijzonder, inspirerend boek! Erik van Ommen laat zijn reigers dansen. En de lezers van 'Mijn reigerparadijs' met hen." Visdief.nl

natuur, vogels, tekenen, schilderen, kunst, schilderijen, aquarellen, vogelboek, vogelgids, kunstboek

Is Mijn reigerparadijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn reigerparadijs