Mijn vader is een saucisse

Junior   Topics 0

Met een nukkige puberzus, een broertje dat zich voorbereidt op het einde van de wereld en een moeder die als directeur van een pralinefabriek constant in het buitenland vertoeft, heeft de 11-jarige Zoë het gevoel dat ze opgroeit in een gezin zonder houvast. Als haar vader zijn job opgeeft om zijn grote droom te volgen en acteur te worden, ziet Zoë haar gezin langzaam uiteen vallen. Haar broer en zus verklaren hun vader gek en haar moeder is razend.
Zoë is bang dat ze zullen scheiden, net zoals bij haar beste vriendin. Ze besluit er alles aan te doen om de carrière van haar vader te doen slagen. Al snel heeft hij zijn eerste rol te pakken: die van een saucisse in een reclame voor worstjes. Maar als hij thuis het worstenpak probeert, blokkeert de rits. Nu is het hek helemaal van de dam: de plankenkoorts slaat toe en paps zit met de handen in het haar. Maar ze zal uit haar schulp moeten komen om haar vader, en het gezin, te redden.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Horizon
17 december 2020
02 februari 2021

Reacties op: Mijn vader is een saucisse