Mikkel & Lof

Junior   Topics 0
Mikkel, een driejarige zilvermeeuw, moet zijn zevende Pen halen. Dan pas gaat hij over naar het vierde leerjaar, waarin hij de laatste van tien Pennen moet halen. Als Mikkel hoort dat hij voor zijn volgende Pen een jong moet begeleiden, ziet hij dat niet zitten. Gekluisterd aan zo’n lastpak kan hij natuurlijk geen kant meer op. Maar dan bedenkt hij zich dat de instructeur niet aangaf welke soort hij moest coachen en hij doet iets ongebruikelijks: hij kiest een jonge Stapper als zijn beschermeling. Maar de avonturen, waarop hij hoopt, krijgen door aanvallen van de rode Rovers én de vondst van gif bij de kolonie een heel onverwachte wending.Lof heeft relaxte plannen voor de meivakantie. Maar die pakken heel anders uit als hij stuit op de verdwijning van een zonderlinge wetenschapper. En ondertussen staat hij voor nóg een mysterie: wat wil die zilvermeeuw in vredesnaam van hem? +

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Uitgeverij Boekscout
04 juni 2021