Modern dedain

Werd er vroeger opgekeken tegen intellectuelen, vandaag moet je je schamen als je je in zaken van de geest verdiept. De minachting neemt zulke groteske vormen aan dat zelfs media en educatieve instellingen die zeggen kunst en cultuur te propageren, dit doen in een taaltje dat volledig aansluit bij de van vooroordelen verzadigde massa. Het aanbod wordt aangepast aan ge-opniniepeilde behoeftes.
Voor de enkeling die nog wel verlangt naar schoonheid, kennis en diepgang is steeds minder plaats - dan moeten we, zo stelt Désanne van Brederode in haar prikkelende pamflet, ook niet klagen als die enkeling te vroeg of te laat uitsterft.

Is Modern dedain het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Modern dedain