Moord achterstevoren

De moordenaar moest wel een bijzonder vreemde inval hebben gehad toen hij niet alleen alles in de kamer ondersteboven en achterstevoren zette, maar zelfs de moeite nam het slachtoffer zijn kleren achterstevoren aan te trekken. Het leek volslagen krankzinnig, maar bij nader inzien moest Ellery Queen toegeven dat er systeem in zat. Een vreemde zaak: niemand had de moordenaar gezien, en trouwens, wie was het slachtoffer en waarom was hij vermoord? Queen junior noch zijn vader had ooit een zo merkwaardige misdaad moeten oplossen...Net voor het begin van de jaren dertig werden de eerste boeken van Ellery Queen (de twee neven Frederic Dannay en Manfred B. Lee) gepubliceerd. Over de auteur: 'Mijn favoriet is The Greek coffin mystery (1932) met zijn briljante verrassende ontknoping, maar bijna net zo goed: [... De boeken van Ellery Queen (met daarin vaak de hoofdpersoon die ook naar de naam Ellery Queen luistert!) behoorden (en behoren nog altijd) tot de meeste geliefde Prismadetectives.

Is Moord achterstevoren het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moord achterstevoren