Moordgids voor lieve meisjes

Rank 388 Gelezen 169 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 249 Favoriet 23 Recensies 28
Young adult Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2 Hebban 1000 857   Topics 0

Pippa kiest een wel heel gevoelig onderwerp voor haar profielwerkstuk: ze wil onderzoek doen naar de moord op Andie Bell, een tienermeisje dat vijf jaar eerder uit hun stadje verdween. De dader is niet meer in leven, maar Pippa gelooft niet dat hij het echt gedaan heeft. Samen met het broertje van de dader Ravi gaat ze op zoek naar de waarheid. Met behulp van interviews, sociale media en heel veel moed probeert Pippa de waarheid op tafel te krijgen. Al snel komen er geheimen boven die iedereen in het stadje liever verborgen had willen houden… En het lijkt wel alsof iemand tegenwerkt, zal de echte moordenaar nog leven?

Holly Jackson werd geïnspireerd door true crime-podcasts en documentaires, wat terug te zien is in het boek. Het lopende verhaal wordt afgewisseld met afdrukken van Pippa’s logboek, uitgetypte interviews, whatsappjes en politierapporten.

Young Adult
Fictie 15+
Volt
13 augustus 2020
13 augustus 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Karin Walta Hebban Recensent

Spannend verhaal met een ijzersterk plot

door: Karin Walta 2 likes ebook

Scholiere Pippa Fitz-Amobi kiest voor haar profielwerkstuk een spraakmakend onderwerp: de moord op de knappe en populaire scholiere Andie Bell. Andie is vijf jaar geleden vermoord door haar vriend Sal Singh, die vlak daarna zelfmoord pleegde. Pippa heeft echter altijd geloofd dat Sal niet de...

Reacties op: Moordgids voor lieve meisjes