Mortuarium

Gelezen 181 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 92 Favoriet 3 Recensies 9
Thrillers & Spanning Lijsten 2   Topics 0

Een zesjarig jongetje is op gruwelijke wijze in zijn achtertuin vermoord. Vrijwel meteen is er een verdachte opgepakt: Johnny Donahue, een briljant Harvard-student met het syndroom van Asperger. Hij heeft zelfs al bekend. Maar patholoog-anatoom Kay Scarpetta ontdekt dat hij het nooit gedaan kan hebben.

In dezelfde week is in een park bij Boston een onbekende jongeman overleden. Scarpetta vindt het merkwaardig dat zijn lichaam pas begon te bloeden nadat het het mortuarium binnen was gebracht. Bij het onderzoek krijgt ze hulp van haar nichtje Lucy, die precies op de hoogte is van de laatste technologische ontwikkelingen, zoals minuscule robotcamera?s.
Ondertussen staan Scarpetta?s integriteit en geloofwaardigheid op het spel. Het begint duidelijk te worden dat haar rechterhand Jack Fielding zijn bevoegdheden in het mortuarium ruimschoots overschreden heeft?.

In de zinderende ontknoping grijpen alle gruwelijke details, raadsels en verhaallijnen op ingenieuze wijze in elkaar.

Thriller
Sijthoff
17 november 2010
15 mei 2014

Natascha van der Stelt Auteur

Is er dan iets positiefs te melden over het boek? Nee. Het is niet spannend

door: Natascha van der Stelt 2 likes
niet goed geschreven, geen goed verhaal. ,Mortuarium van Patricia Cornwell is het achttiende deel in haar serie over patholoog-anatoom Kay Scarpetta. In eerdere delen werkte Kay Scarpetta als hoofd van de forensische pathologische dienst in Richmond, Virginia. Daar loste zij samen met...

Reacties op: Mortuarium