Mountainbiken in Nederland

Mountainbiken in Nederland

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
Mountainbiken is aan een grote opmars bezig. Nog nooit werden er in Nederland zoveel mountainbikes verkocht en wordt er zo veel over de paden en door de bossen gecrost. De jongste resultaten van wielerkampioen Mathieu van der Poel doen daar nog een schepje bovenop. Hoogste tijd voor een nieuwe mountainbikegids.

In het spoor van de huidige generaties, maar ook aan de hand van ervaringen van kampioenen uit het verleden rijdt Edward Swier mee over de favoriete trails en parcoursen die Nederland rijk is. De elf MTB'ers vertellen hun mooiste belevingsverhalen, kijken terug én vooruit. Ze halen herinneringen op aan hun allereerste fiets, roepen hun mooiste avonturen in herinnering. En stralen. Van oor tot oor. Want mountainbiken is, ook als ze later hun brood als wegprof verdienden, hun passie gebleven.

Het geïllustreerde boek bevat routes over heel Nederland en maakt zelfs uitstapjes naar Vlaanderen en de Ardennen.

Met medewerking van de bekendste mountainbikers van Nederland:
Bart Brentjens, Bas van Dooren, Corine Dorland, Maarten Tjallingii, Theo de Rooij, Erik Dekker, Bram Tankink, Mathieu van der Poel, Laurens ten Dam, Anna van der Breggen en Gerben de Knegt.
Lifestyle & Vrije tijd
ANWB