Mozaïek van geluk

Rank 695 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 1
Fantasy & SF   Topics 0

Sinds de verdwijning van haar geliefde is prinses Faeline ongelukkig. Wie haar laat lachen, mag met haar trouwen. Dit brengt koning Archibald in een lastige positie. Misschien is het beter dat ze met een ander trouwt. Wat gebeurt er wanneer de prinses opnieuw ongelukkig wordt? Intussen wordt een jonge vrouw slachtoffer van de niet zo goede fee. Op de vlucht voor de prins met wie ze moest dansen, wordt ze ingezet als middel om Faeline te genezen van haar beestachtige toestand. Laat je door verhalen, limericks, een lied en een pamflet meevoeren naar een wereld vol biggen, pratende kikkers en levensgevaarlijke kamillethee. Een wereld waarin trouwen met een prinses letterlijk een rib uit je lijf kost. “Dat van die kamillethee is niet waar! Tegenwoordig kun je onbezorgd genieten van mijn thee.” Flip Liesbeth Jochemsen (Zeist, 1987) geeft klassieke sprookjes een unieke twist. Eerder schreef ze De verdwenen prinses van Geografie en Het goud van de Gelaarsde Kat. Haar korte verhalen zijn in meerdere bundels gepubliceerd. Ze woont met haar man in Olst, zwemt graag in natuurzwembad De Lange Kolk en werkt als chemisch analist in de agrarische sector. www.liesbethjochemsen.nl

Fantasy & SF
Fantasy