Mr. Amazon

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1

Wat Steve Jobs was voor Apple is Jeff Bezos voor Amazon. Bezos werkte als dikbetaalde Wall Street-handelaar, maar durfde in de begindagen van het internet opnieuw te beginnen als ondernemer met een magazijn in zijn garage. Die gok werd beloond. Zijn bedrijf Amazon maakte in de afgelopen twintig jaar een onwaarschijnlijke groei door: van online boekhandel naar 's werelds grootste warenhuis.
Brad Stone beschrijft de fascinerende geschiedenis van Bezos als ondernemer en laat zien hoe de ontwikkeling van het bedrijf vervlochten is met diens grootse ideeën over competitie en innovatie. Hij sprak met Bezos zelf en met groot aantal (voormalige) Amazon-medewerkers en geeft als eerste een inkijkje in een bedrijfscultuur van gedurfde investeringen en meedogenloze ambitie. Mr. Amazon is een genuanceerd en onthullend portret van dit fascinerende bedrijf en zijn excentrieke oprichter.

Business & Management
Economie en bedrijf algemeen