Muizenissen

40 cartoons van Thomas Pips door Buth over 20 grote winnaars en 20 onvergetelijke locaties van de Tour de France

Leo De Budt of kortweg Buth (1919 – 2010)) is bij de wielerliefhebbers vooral bekend door zijn stripfiguur Thomas Pips. Deze stripreeks verscheen in de Gentse krant Het Volk van 1946 tot 1982. Dit in de krant zelf maar ook in de andere uitgaven zoals ‘t Zondagsblad, de jeugdbijlage ‘t Kapoentje en in de speciale Toureditie.

Voormalig journalist Robert Janssens (1939) volgde vele jaren voor de krant het wielrennen op de voet. Zo bracht hij 38 keer verslag uit van de Ronde van Frankrijk. Hij schreef er ook meerdere succesvolle boeken over.

In 2021 debuteerde hij als fictieauteur met de roman ‘Sukkelaar’. Sindsdien volgden nog de titels ‘Jef’, het jeugdboek ‘Robje en de Ronde’ (over hoe hij als kind zelf de Tour de France organiseerde) en ‘Ik ben twee en ik zeg nee’.

Is Muizenissen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Muizenissen