Naar buiten

‘Een onfris zwerversbestaan voor heel bijzondere mensen,’ zo beschreef De Kampioen kamperen meer dan honderd jaar geleden. Tegenwoordig is kamperen gemeengoed en een massaal beoefende vrijetijdsbesteding. Ons land telt 3,5 miljoen kampeerders. Naar buiten, Een geschiedenis van Nederlanders en kamperen is hét geschiedenisboek over kamperen in Nederland: van de door Engelse kampeerders geïnspireerde avonturiers, via vrij kamperen door het hele land tot de gereguleerde infrastructuur van betaalde campings om de vakanties door te brengen zoals we die sinds de Tweede Wereldoorlog kennen. Het boek besteedt aandacht aan het ontstaan van campings en buitensportzaken, de ontwikkeling van canvas-tenten tot bungalowtenten, caravans en campers, de kampeerregels en de ervaringen van kampeerders. Waarom kampeerden mensen? Wat maakten ze mee? En hoe verhoudt het kamperen van vroeger zich tot het kamperen van nu? Hans Buiter is verenigingshistoricus van de ANWB. Het boek Naar buiten is rijk geïllustreerd met (historisch) beeldmateriaal.

Is Naar buiten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Naar buiten