Namen in Roermond

Tijdens mijn onderzoek “Namen op de zuilen in Roermond” ontstond het idee om de namen van de omgekomen
personen, samen met de omstandigheden waaronder dit gebeurde, vast te leggen in een boek.
Een boek als eerbetoon aan hen die niet meer terugkwamen na de strijd in Nederlands-Indië en Nederlands
Nieuw-Guinea.
Zij hebben het hoogste gegeven.
Mijn gedachten gaan daarbij ook uit naar de nabestaanden, want zij moesten verder zonder hun geliefden. Ook moeten
de teruggekomen strijders, die vaak nog jaren last hadden en hebben van hetgeen zij hadden meegemaakt niet
vergeten worden. Hun partners, kinderen en kleinkinderen zagen, zien en voelen nog steeds de traumatische effecten
van hun inzet.
Zij allen verdienen ons respect en erkenning

Is Namen in Roermond het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Namen in Roermond