Napoli

Napoli

Sinds kort wil iedereen naar Napels. En terecht. Het is een fascinerende stad, die enorm veel te bieden heeft. Een stad om lief te hebben.

Napoli is een gids voor reizigers die de stad op een andere manier willen leren kennen. Die op zoek zijn naar meer dan feiten, cijfers, afmetingen, schilders, beeldhouwers en architecten – al zijn die voor de volledigheid wel opgenomen. Een stad komt pas echt tot leven door de talloze stadslegenden en volksverhalen, de leuke weetjes die verbazen en verrassen. Laat je daardoor meeslepen en geniet van het moment. In Napels of thuis.

Dit boek behandelt plaatsen, pleinen, monumenten, musea, kerken, alles waar iemand die Napels bezoekt niet aan voorbij zou mogen gaan. En er is natuurlijk ook nog de omgeving: als je er toch bent, ga dan meteen naar Pompeii, Herculaneum. Misschien wil je de Vesuvius op of een tochtje maken langs de Amalfikust of Capri verkennen…
Reizen & Talen
Athenaeum