Natte Dijen 1

Vrijdenker Seppe Toorop ontdekt dat het hellende pad van ‘hoe het hoort’ ook een dalende variant kent met ‘hoe het kan’. Luchtig in de liefde en toch trouw? In ‘Natte Dijen, deel 1’ wordt duidelijk dat de heersende moraal best een beetje kan worden opgeschut en vooral, dat Toorop daar opvallend makkelijk bijstand in vindt. Wandelend op de dalende variant kan Seppe, of eerder wil Seppe, zich niet onttrekken aan de erotische verleidingen die dit pad onregelmatig kruizen. Hij beleeft de erotiek intens, vurig en met passie en humor. Maar soms beziet hij de wip vanuit een koele hoogte en voelt hij zijn ‘slappe knieën’ gesteld tegenover ‘sterke hormonen’. U krijgt een inkijkje in wat een mens m/v/h zoal kan bezighouden voor, na of tijdens het bedrijven van… wat we allemaal zouden willen, maar te weinig doen.

‘Natte Dijen 1’ is een verzameling losse verhalen, rond de liefde en het bedrijven ervan. Het is geen exposé van ongekende standjes en een veelvoud aan variaties. De werkelijkheid beperkt zich immers meestal tot wat zich door gemakzucht laat leiden. En dat geeft Seppe al handenvol werk.

Is Natte Dijen 1 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Natte Dijen 1