Nelson Mandela: my suid-Afrika

Nelson Mandela zaaide in de harten van alle Zuid-Afrikanen het wonder van de hoop: hoop op menselijkheid, hoop op geluk, hoop op de onvoorwaardelijke aanraking van mensenhanden in velerlei kleuren. Zijn boodschap 'Mijn Zuid-Afrika' is geworteld in iedere Zuid-Afrikaan.

De gedichten in deze bundel zijn geschreven in een toegankelijke taal, in de taal die Nelson Mandela ook hanteerde: de taal van het volk. Ze zijn geschreven als epische poëzie. Het verhaal neemt immers een belangrijke plaats in.

Inherent aan de droom van Nelson Mandela draagt ieder gedicht als titel 'Mijn Zuid-Afrika', hem daarmee de eer bewijzend die hem ten volle toekomt.

Madiba, ik dank je wel.

Is Nelson Mandela: my suid-Afrika het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Nelson Mandela: my suid-Afrika