Nerlinio Greene vermist-vermoord

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
Op 21 juli 2011 wordt Carmen Elskamp geconfronteerd met de vermissing van haar
zoon Nerlinio Greene. Politie en justitie lijken weinig begaan met Nerlinio's verdwijning en doen niet veel om hem te vinden, waardoor Carmen het heft in eigen hand neemt. Een uitputtende zoektocht volgt, die in Nederland begint en haar uiteindelijk brengt naar
Nerlinio’s huis in het Spaanse Marbella, waar hij met zijn vriendin en kinderen woonde.

Als Nerlinio door de recherche wordt gelinkt aan een groot
drugstransport, beseft Carmen dat er meer aan de hand is en wordt ze geconfronteerd met de criminele wereld van drugs, gewetenloze misdaden, liquidaties en de incompetentie van het justitiële bestel.

‘De vele voorbeelden van veronachtzaming, arrogantie, afwijzing en
onheuse bejegening door opsporingsambtenaren maken dit boek tot een
signaal dat de betrokken instanties onmogelijk kunnen negeren.’
Rudie Kagie, journalist.

Carmen Elskamp is moeder van twee kinderen en werkt als maatschappelijk werkster en systeemtherapeut. Op een eerlijke en rauwe manier laat zij zien hoe haar zoon Nerlinio, een zeer talentvolle profvoetballer, afgleed naar de onderwereld. Tijdens haar zoektocht bond ze dapper en vasthoudend de strijd aan met de bureaucratie van politie en justitie. Haar nauwkeurige reconstructie- vanaf de vermissing tot die fatale dag- is een boek geworden over de onvoorwaardelijke liefde van een moeder.

Waargebeurde verhalen
Vior Webmedia V.O.F.