VERN_Nevenschade_VP_HR

Telegraaf:

Nevenschade

Gelezen 146 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 243 Favoriet 3 Recensies 22
Thrillers & Spanning Artikelen 6 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 12   Topics 0

Wat als er achter een deal tussen big pharma en de minister-president een beangstigend complot schuilgaat?

Na anderhalf jaar in de greep te zijn geweest van een virus is het Nederland van minister-president Koenen weer redelijk opgekrabbeld. Zijn deal met de Amerikaanse farmaceut Fernstedt Chemicals heeft gezorgd voor een succesvol vaccinatieprogramma en wordt alom bejubeld, maar wat niemand weet is dat de prijs die daarvoor betaald wordt vele malen hoger is dan iemand zou kunnen vermoeden.

In een ziekenhuis in Den Haag doet arts Mark van Dinter een vreemde ontdekking na een geslaagde operatie op een vooraanstaand politicus. Als de man vervolgens alsnog onverwacht overlijdt gaat Mark op onderzoek uit. Elders in de stad komt onderzoeksjournalist Matthew Dawson in een lastig parket terecht als hij een paar verdachte sterfgevallen op het spoor komt en daardoor zelf een doelwit wordt. Ondertussen ontdekt vertaalster Sarah van der Horst in een Chinees rapport op een online klokkenluidersplatform schokkende informatie over het virus. Als de schrijver van het rapport gelijk heeft, is er in Nederland met mensenlevens gespeeld. Maar door wie en met welk doel?

Als de paden van Mark, Matthew en Sarah elkaar kruisen begint er een race tegen de klok om de waarheid boven tafel te krijgen.

Jens Vern is een pseudoniem van Sander Verheijen (1974), oprichter van Crimezone.nl en hoofdredacteur van lezerscommunity Hebban.nl. Hij debuteerde in 2020 met de zeer goed ontvangen thriller De macht van K., waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Strop.

Thriller
Volt
02 november 2021
02 november 2021

Kees van Duyn Hebban Recensent

Beangstigend realistisch

door: Kees van Duyn 3 likes ebook

Sander Verheijen, hoofdredacteur en general manager van de lezerscommunity Hebban.nl, debuteerde in 2017 als auteur met het autobiografische Ik kan er nét niet bij. Drie jaar later, in februari 2020, publiceerde hij onder het pseudoniem Jens Vern de thriller De macht van K., dat meteen op de...

Reacties op: Nevenschade