Niemand thuis

Een van de scherpzinnigste schrijfsters in Nederland
Met bedrieglijke lichtheid zwerft Dubravka Ugresic in haar nieuwste verzameling essays door Europa en de Verenigde Staten en doet ze verslag van haar unieke kijk op literatuur, geopolitiek en de verhoudingen tussen Oost en West. Door in te zoomen op ogenschijnlijke banaliteiten (een vogelkooitje, een fles bronwater) richt ze onze aandacht op hun universele betekenis. Ze kijkt al seen vreemde naar onze Nederlandse cultuur en bidet dankzij haar uitzonderlijke kwaliteiten een even scherpzinning als humoristisch beeld van de ijkpunten van onze tijd. Het gewicht van de thematiek en Ugresic’ onderwerpen laat ook in Niemand thuis weer het belang zien van het werk van een van de scherpzinnigste schrijfsters in Nederland.
De pers over haar laatste roman, Ministerie van pijn:
‘Rijke observaties en fraaie passages over het wezen van de herinnering en de manier waarop ieder van ons het verleden construeert en retoucheert.’ -Vrij Nederland
‘Ze laat de lezer op indrukwekkende manier voelen hoezeer ontheemding schrijnt en hoe eenzaamheid de balling tot wanhoop kan drijven.’ -NRC Handelsblad
En over Verboden te lezen:
‘Ugresic’ analyse van het boekenvak is scherp, humoristisch en snijdt hout.’ -Trouw

Is Niemand thuis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Niemand thuis