Nieuwe eeuwelingen

Nieuwe eeuwelingen

Gelezen 21 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 20 Favoriet 1 Recensies 2
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Ze overleefden alles. De crisisjaren, de oorlog waarin ze vochten, onderdoken. Ze groeiden op in het interbellum, maakten de Watersnoodramp mee, de opkomende welvaart, emancipatiegolven. Ze traden – vijfentachtig jaar geleden – het klooster in, of trouwden met de handschoen. Ze zijn baron, of droegen kleding van de armenzorg en werden uitgefloten. Ze zijn honderd, en ouder, en ze weten (bijna) alles nog: de nieuwe generatie eeuwelingen.
Steffie van den Oord vroeg vijftien honderdjarigen het hemd van het lijf. Hoe was hun eeuw? En wat is hun geheim waardoor ze zo oud wisten te worden?

Literaire non-fictie algemeen
Querido
08 juni 2021
08 juni 2021

kristofsjongers Hebban Recensent

Mooi vervolg dat te veel op één periode focust

door: kristofsjongers 1 like ebook

Steffie van den Oord is schrijver en maker van documentaires. In 2002 bracht ze het succesvolle tijdsdocument Eeuwelingen uit - op het moment van deze recensie aan zijn 17e druk toe - waarin ze honderdjarigen interviewde over hun leven in de twintigste eeuw.

Twintig jaar en een internationale...

Reacties op: Nieuwe eeuwelingen