Nieuwe vrienden

Nieuwe vrienden

Gelezen 118 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 170 Favoriet 3 Recensies 11
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0
Soms kan je leven ineens op zijn kop komen te staan. Het ene moment loopt alles op rolletjes: je woont met je partner in een prachtig huis in Londen, jullie zijn bevriend geraakt met het aantrekkelijke jongere stel Kit en Melia en samen met Kit reis je iedere dag per boot naar je werk. Het volgende moment komt Kit na de kerstdagen niet opdagen voor de bootreis naar werk en word je bij het van boord gaan onderschept door twee agenten: Kit blijkt al dagen spoorloos en Melia heeft hem als vermist opgegeven.
Tijdens het verhoor wordt duidelijk dat de politie vermoedt dat jij iets met de verdwijning te maken hebt: jullie waren een paar dagen terug na werk wat gaan drinken om de vrije dagen in te luiden en getuigen hebben jullie op de boot terug naar huis ruzie zien maken. Dat is de laatste keer dat iemand Kit heeft gezien. Je bent geschokt. Hoe komen ze erbij? Jij en Kit zijn vrienden. Ze kunnen het aan Melia vragen, zij zal voor je instaan. Nee, wat er ook is gebeurd, jij bent onschuldig. Totaal onschuldig.
Toch?

Thriller
Volt
15 juni 2021
15 juni 2021

Karla De Greeve Hebban Recensent

Moderne variatie op een klassieke film noir

door: Karla De Greeve 4 likes ebook

Ons huis (2020) was een beklemmende pageturner, waarin Louise Candlish een inventief psychologisch spelletje speelt met haar lezers. De hamvraag is of de Engelse auteur dit huzarenstukje nog eens overdoet met The Other Passenger, in het Nederlands omgedoopt tot Nieuwe vrienden. René van Veen stond...

Reacties op: Nieuwe vrienden