Noorse goden

Gelezen 141 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 190 Favoriet 6 Recensies 12
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 5   Topics 0
Van de auteur van de cult-serie American Gods

'Door oude Noorse mythologie te combineren met de stijl van de 21e eeuw, weet Gaiman een geheel genre nieuw leven in te blazen voor de moderne lezer.' - Newsweek

Gaiman verwerkt de losse Noorse mythen tot een doorlopend verhaal dat begint met het ontstaan van de legendarische negen werelden en duikt dan in de levens van goden, dwergen en reuzen. Zo moet Thor zich vermommen als vrouw - lastig, met een baard en onstilbare honger - om zijn gestolen hamer terug te krijgen. Het bloed van Kvasir - de scherpzinnigste god van allen - wordt in honingwijn veranderd en geeft de drinkers ervan magische krachten. Het boek bereikt zijn piek aan het einde met het epische verhaal van Ragnarok: de ondergang van de goden en de geboorte van een nieuwe tijd en nieuwe mensen.

Literaire non-fictie algemeen
Karakter Uitgevers BV
16 oktober 2017
16 oktober 2017

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Oeroude mythes subtiel leuker gemaakt

door: Anne-Claire Verham 6 reacties 1 like

Toen Neil Gaiman voor het eerst Noordse mythes las deed hij dat naar eigen zeggen ‘met zowel plezier als verbijstering’. Herkenbare emoties voor wie deze mythes ook las. Het zijn namelijk verhalen vol passie en avontuur, maar ook vol eigenaardige gebeurtenissen en volstrekt onmogelijke situaties....

Reacties op: Noorse goden