Olifant van zeep

Olifant van zeep

Rank 735 Gelezen 28 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 58 Favoriet 2 Recensies 1
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0

Het avontuur van het alledaagse kan veel teweegbrengen. Altijd zijn er grote en kleine verhalen die om onthulling popelen. Ze zeggen veel over ons, over onze vaak stamelende en licht ontregelende omgangsvormen. Schijnbaar onbeduidende momenten kunnen voor hilariteit zorgen. Soms begint het met een simpele vraag: 'Heeft u nog leuke dingen gedaan deze zomer?'
Op de lichte toon die we van hem kennen, met een zachte glans van melancholie, belicht Thomas Verbogt het dagelijks leven, dat nooit gewoon is.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Nieuw Amsterdam
11 juni 2019

Hebban recensie

Guy Doms Hebban Recensent

Trefzekere, afgemeten en luchthartige verhalenbundel

door Guy Doms op 06-08-2019

Zomer 2019; een nieuwe verhalenbundel van Thomas Verbogt (1952) verschijnt. Slechts 140 kleine pagina’s, goed voor maximaal – voor de tragere lezers - enkele uren leesplezier. Achttien kleine en korte verhalen, waarvan Olifant van zeep veruit het langste is uit de rij en tevens de titel van deze verzameling wegkaapt.

"Ik dacht niet dat ik David Bowie was, wat goed uitkwam, want twee mannen die...