Hoe alles moest beginnen

Volkskrant:
NRC:
De Standaard:

Hoe alles moest beginnen

Rank 4763 Gelezen 226 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 132 Favoriet 10 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 4   Topics 0   Leesclub

Twee kinderen, Thomas en Licia, gaan met elkaar het verzonnen leven aan, want het echte leven vertrouwen ze niet. Aan hun tijd samen komt abrupt een einde. Ze moeten elkaar loslaten, maar kunnen dat niet. In Hoe alles moest beginnen volgen we Thomas en Licia als kinderen, twintigers, veertigers en zestigers. Hoe gaat de tijd met hen om? Hoe behouden zij hun verzonnen leven? Hoe blijven hun levens verweven en welke betekenis hebben zij voor elkaar?
Hoe alles moest beginnen is opnieuw een stilistische parel, een roman over de liefde, de tijd, en de kracht van het verzinnen.

Nieuw Amsterdam
25 augustus 2017
26 augustus 2017

Eline van der Boog Hebban Recensent

Het innerlijke leven van twee zielsverwanten

door: Eline van der Boog 1 like

De kinderen Thomas en Licia brengen hun jeugd samen door. Om het dagelijks leven door te komen en de werkelijkheid buiten te sluiten, creëren ze samen hun eigen fantasiewereld. Als Licia wegens omstandigheden plotseling naar Italië moet verhuizen, blijft Thomas alleen achter met een ruïne van wat...

Reacties op: Hoe alles moest beginnen