Verbogt. Als de winter voorbij is
Volkskrant:
NRC:
Telegraaf:

Als de winter voorbij is

Rank 4359 Gelezen 408 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 171 Favoriet 38 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 14 Lijsten 7 Spots 7   Topics 0

Het kunnen maar een paar seconden zijn die je leven uiteindelijk bepalen. Iemand aankijken of juist niet. Ineens gekust worden op een zomerse dag. Meer hoeft het niet te zijn. Zo vergaat het de hoofdpersoon van deze roman, die jaren leeft met de herinnering aan zo'n moment. Maar de herinnering alleen is niet genoeg.
Als de winter voorbij is is een verhaal over schuld en schaamte, en het besef dat we allemaal voorbijgangers zijn die elkaar even aankijken of aanraken. Een verhaal over de vraag waar het nu uiteindelijk om gaat: om de waarheid of de werkelijkheid. Als de winter voorbij is - het is een belofte, het is de hoop op iets nieuws.

'Lees dit boek, het is van een ontroerende pracht.' Theo Hakkert

'Dit is met stip het mooiste boek van Verbogt wat ik las, puur feest het te lezen en het straks te kunnen verkopen.' Hein van Kemenade, Boekhandel Van Kemenade en Hollaers

'Indrukwekkende roman.' Arno Koek, Boekhandel Blokker

'De ingrediënten van Verbogts boeken zijn altijd dezelfde: zachte humor en een niet aflatende melancholie. Toch voelen ze nooit aan als een herhaling van zetten. Deze roman staat in het teken van ouder worden, afscheid nemen en met lichte spijt en verbazing terugkijken naar je eigen verleden. Dit is zonder twijfel Thomas' beste boek tot nu toe.' Toine Susijn, Boekhandel Dekker vd Vegt

'Dit boek zal van writers writer Thomas Verbogt een publiekslieveling maken. En dat werd tijd.' Susan Smit

'Na het lezen van het prachtige Als de winter voorbij is, weet je voor een tijdje weer waar het allemaal om gaat.' Janneke Siebelink, Bol.com

Nieuw Amsterdam
20 augustus 2015
20 mei 2019
9789046819326 , 9789046819388 , 9789049804749

Melancholieke roman over verlies en schuld

door: Ton van der Molen 2 likes

Boeken die je tijdens het lezen niet kunt neerleggen en die na lezing nog dagen door je hoofd spoken. Dat zijn de beste. Als de winter voorbij is, de nieuwe roman van Thomas Verbogt, is er zo een.

In Als de winter voorbij is  blikt hoofdpersoon Thomas terug op zijn leven. Centraal in de...

Reacties op: Als de winter voorbij is