Echt iets voor jou

De verhalenbundel Echt iets voor jou mag inmiddels met recht een klassieker genoemd worden. Het bekendste verhaal uit deze bundel is ongetwijfeld `Het begin van de herfst, beter bekend als 'Oppelepop'. Ook in de andere verhalen gedraagt de werkelijkheid van alledag zich als een tegenstander waarmee je duchtig rekening moet houden.

Echt iets voor jou is het ideale cadeau: een onvergetelijke bundel vol lichtvoetige, komische en vaak absurde verhalen.

Echt iets voor jou is een geestig en melancholiek boek, een vervolg op het succesvolle Zo gaan die dingen (2004).

Naar aanleiding daarvan schreef Arie Storm in Het Parool: 'Verbogt is een heel aanstekelijk schrijver. Wij delen toevallig hetzelfde beroep, en als ik hem lees, wil ik niet alleen zijn boeken aan andere mensen voorlezen, maar ik wil ook altijd meteen zelf weer aan de slag, maar nee, wacht nog even, ik lees eerst nog even dit stuk van hem en ook nog dat, en voor je het weet heb je het boek uit.'

`Er valt veel te lachen en te glimlachen, want hij heeft een groot talent om steeds in absurde situaties verzeild te raken.' De Gelderlander

`Vaak moet ik hardop lachen als ik Verbogt lees, maar ik word ook geraakt door de manier waarop hij schrijft over complexe emoties als weemoed en woede.' Sanneke van Hassel, Boek

'Verbogt schrijft heel prettig, vlot ook, en zijn verhalen zijn lichtvoetig, komisch en absurd. Maar altijd met een ondertoon die ergens steekt, met melancholie in de sfeer die hij schept.' Boekhandel Van Kemenade

Recensies (2)

Meer recensies

Is Echt iets voor jou het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Echt iets voor jou