Onder druk

Onder druk

Rank 9596 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Op een privégala van een techbedrijf in het iconische Guggenheim Musuem doodt een gigantische explosie 702 aanwezigen, terwijl het gebouw grotendeels intact blijft.

Een explosie met zulke precisie is geen ongeluk, en dus schakelt de FBI iedereen in die ze kunnen vinden. Maar de grote hoeveelheid slachtoffers zet druk op de middelen van het bureau. Waren alle 702 slachtoffers op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, of was slechts één iemand het doelwit en waren 701 anderen ongelukkige omstanders? Zoveel dossiers doornemen betekent een gigantische hoeveelheid data, en dus is er voor Brett Kehow, de special agent aan het hoofd van de FBI-divisie van Manhattan, maar één oplossing: meer rekenkracht.

Dr. Lucas Page, astrofysicus, professor en voormalig FBI-agent, heeft de unieke gave om dit probleem op te lossen – hij kan een plaats delict visualiseren alsof hij een omstander was, en ongelofelijke hoeveelheden data in een handomdraai in zijn hoofd verwerken. Page wil niks meer te maken hebben met de FBI, maar nu zijn stad onder vuur ligt en de veiligheid van zijn familie in het geding komt, besluit hij toch achter de moordenaar aan te gaan voordat die weer kan toeslaan.
Thriller
Luitingh Sijthoff