Onder het water

Rank 6329 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Gretel is opgegroeid op een woonboot met haar moeder, met wie ze over de
rivieren dwaalde en een taal sprak die ze zelf hadden verzonnen, tot ze op een dag verdween en Gretel alleen achterliet.
Zestien jaar later brengt een onverwacht telefoontje het verleden op volle kracht terug. Om haar moeder te vinden moet Gretel verborgen herinneringen onder ogen zien aan een noodlottige winter toen ze een weggelopen jongen onderdak
boden en achtervolgd werden door een onheilspellend wezen dat zich in het water schuilhield.
Onder het water is een gedurfde en onweerstaanbare roman over lot en vrije wil, genderidentiteit en gebroken familierelaties.
Callas Nijskens
NBC - Uitgeverij Koppernik BV
05 september 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Marvin O.
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50

Hebban recensie

Marvin O. Hebban Recensent

Indrukwekkend en tegelijk toch niet boeiend genoeg

door Marvin O. op 03-10-2019

Gretel groeide met haar vrijgevochten moeder Sarah op een woonboot op. Ze communiceerden met zelfverzonnen woorden en dat maakte het Gretel niet makkelijk eenmaal ze naar school moest. Maar het bracht haar wel een voorliefde voor taal bij die ze nu beroepshalve verder exploreert als lexicografe. Nog voor ze volwassen is, raakt Gretel het contact met haar moeder kwijt. Vele jaren later gaat ze...