Onder mijn huid

`Ik keek naar de voorbijflitsende koplampen, de voorruiten van de tegemoetkomende auto s: een serie vlakken met het silhouet van een mannelijke bestuurder. Een van hen stopte; ik bukte, opende de deur en gleed naar binnen. De geur van een onbekende auto. Een man van middelbare leeftijd keek me aan. `Hoi, zei ik. `Hoe gaat het?

Heb je je ooit afgevraagd hoe gewone, hoogopgeleide mensen in de onderwereld van drugs en prostitutie terecht kunnen komen? De Australische Kate Holden lijkt op het eerste gezicht een doorsnee twintiger: afgestudeerd in kunstgeschiedenis, afkomstig uit een middenklasse gezin, dromerig, onschuldig. Maar ondertussen is ze een jonge vrouw die als geen ander weet welke geheimen achter mensen schuilgaan. Van het beschermde leventje in de lommerrijke buitenwijken van Melbourne komt ze terecht in een wereld van seks en geld een schimmige onderwereld van achterafstraatjes, achterbanken en bordelen. In deze dappere en meeslepende vertelling vertelt Kate Holden zonder enige schroom en met de nodige humor over haar reis door deze onbekende wereld, en hoe het haar uiteindelijk lukt om eruit te geraken.

Is Onder mijn huid het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Onder mijn huid