Onderstroom

Gelezen 316 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 127 Favoriet 7 Recensies 17
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Spots 4 Top25's 1   Topics 0

In een woning vlak bij het centrum van de stad ligt een jongeman in een plas bloed, maar er zijn geen sporen van inbraak. Omdat Erlendur met vakantie is in de Westfjorden, neemt zijn collega Elínborg de zaak op zich.

In het huis van de jongen wordt een paarse sjaal aangetroffen die een penetrante geur verspreidt. Vervolgens vinden ze een flesje met een narcotisch middel. Alles wijst erop dat de vermoorde een verkrachter was. Of heeft iemand de spullen met opzet neergelegd?

Tijdens het zenuwslopende onderzoek komt Elingborg terecht in een neerwaartse spiraal van geweld en psychologische wreedheid.

Literaire thriller
10 augustus 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door marzzz

Inspecteur Elinborg doet haar intrede

door: Nico De Muyt 1 like
Arnaldur Indridason (Reykjavik, 1961) is historicus en schrijver. Hij heeft de belangrijkste prijs voor de beste thriller in Noord-Europa, de Martin Beck Award, als enige twee keer op rij gewonnen. In 2005 werd hem de CWA Gold Dagger Award toegekend, wereldwijd de meest prestigieuze prijs voor het...

Reacties op: Onderstroom