Onderweg naar huis

Kosteloos op reis met exotisch cursiefjesboek

Een boekje om van te genieten

Bangkok, Siam Hotel, kamer 317: kraakhelder, luchtgekoeld, royaal... Maar logeer er niet. Een blanke man heeft nog steeds de sleutel op zak. En vroeg of laat gaat hij er weer heen...

Soweto. Een zwaluw in een bloeiende jacaranda. Mooier kun je niet zitten en het is lekker warm. Niet te begrijpen, zo'n zwaluwen. Ik heb de woestijn en de oceaan gezien waar ze overheen moeten... Om in de kou op een telefoondraad te gaan zitten?

Chicago. Een verkoper toont een stappenteller die begint te fluiten zodra je het aantal stappen van de dag ervoor overtreft. Jaren geleden had het nog zin kunnen hebben. Maar op mijn leeftijd weet je ook zonder zo'n ding exact hoe ver je mag gaan...

Jos Ghysen is er geweest. Middenin prentbriefkaarten die nooit verstuurd werden. En toch: het gras is niet groener aan de overkant... maar hoeveel overkanten heeft Jos Ghysen bestormd eer hij dat geloofde! En hoeveel grappige stukjes erover geschreven! Een exotisch cursiefjesboek waarmee u kosteloos de wereld bereist.

JOS GHYSEN, bekend van radio- en tv-programma's, publiceerde eerder De beste van Jos Ghysen, enkele pittige kanttekeningen bij leven en welzijn.

Is Onderweg naar huis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onderweg naar huis