Onoverwinnelijk

Onoverwinnelijk

Bij een operatie in Afghanistan opent Luuk het vuur op wat achteraf collega's blijken te zijn, waarbij Marc zijn benen verliest. Alina en Annelies gaan op missie en keren terug met PTSS. Rob rijdt op een bermbom en moet verder leven zonder zijn onderbeen.
De meeste Nederlandse militairen komen ongeschonden terug van hun missie. Maar sommige sterven in het harnas of raken ernstig gewond. Anderen keren terug zonder zichtbaar letsel, maar laten wel iets van zichzelf in de oorlog achter: hun onschuld of gemoedsrust.
In Onoverwinnelijk vertellen veteranen over wat het betekent om te blijven knokken, ondanks de grootst denkbare tegenslagen. Daarmee is dit aangrijpende boek een ode aan hen die gewond raken, maar zich niet gewonnen geven en zich daarmee onoverwinnelijk tonen.

De pers over Mannen van staal:
'Als ik dit boek onder ogen had gekregen toen ik 18 was, zou ik vast bij het Korps Mariniers hebben gewild.' Checkpoint
'Een indringend portret van jonge militairen die de Nederlandse belangen overal ter wereld moeten gaan dienen.' Alle Hens
'Echt een aanrader voor de liefhebbers van militaire boeken. Maar ook voor mensen die denken het soms zwaar te hebben.' Thrillzone

Mens & Maatschappij
Nieuw Amsterdam