Ons mankeert niets

Ons mankeert niets

Gelezen 16 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Top25's 2   Topics 0

De roman Ons mankeert niets is de opvolger van Ottens succesvolle, veelgelezen roman De wijde blik. In dit nieuwe boek legt een jonge huisarts verantwoording af voor zijn gedragingen tijdens het etmaal voorafgaande aan de geheimzinnige dood van zijn voorganger, dokter Daan. 'Een legende was heengegaan. De grote, zwaar ademende man met de kleine mopsneus en de donderende stem die, voor de komst van de nieuwbouw, alle inwoners van Heimwou geboren had zien worden, en zien sterven, lag ineengezakt en schuin over zijn wc, met opengesperde, vragende ogen. Hij leek nog reusachtiger dan hij was. Wie was deze dokter Daan? Waarom heeft hij zijn opvolger gevraagd de volgende dag om half vier op visite te komen?

De reikwijdte van Ons mankeert niets is buitengewoon groot: het is een portret van een dokterspraktijk, de spannende beschrijving van een dag vol patiënten en beslissingen, een geschiedenis ook van een liefdesbedrog - 'met de enige patiënte die nooit klaagt'. Voor alles is het echter het gewetensonderzoek van een man die zich geplaatst weet voor een gevreesde vraag: wat doe je als je weet dat iemand dood wil?

Pockets literaire fictie
Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
18 januari 2013
9789041701541 , 9789041705884 , 9789028208667