Onze man in New York

Onze man in New York van Henry Hemming is het waargebeurde historische verhaal van William Stephenson, de man de model stond voor James Bond. Bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog waren de Verenigde Staten vastbesloten zich niet in de strijd te mengen. In 1940 was 92 procent van de Amerikaanse bevolking tegen inmenging. Churchill echter wist dat hij de oorlog alleen kon winnen met de Amerikanen aan zijn zijde en dus verzon hij een list. De Britse geheime dienst, MI6, stuurde William Stephenson naar New York om daar met behulp van propaganda en nepnieuws de publieke opinie te beïnvloeden. Met succes: anderhalf jaar later vond meer dan tweederde van alle Amerikanen dat het tijd werd dat Amerika zich in de oorlog mengde. henry Hemming reconstrueert op meesterlijke wijze Stephensons succes. De setting, de afwisselende verhaallijnen en de blijvende inzichten maken Onze man in New York verhalende geschiedenis op zijn best.

Geschiedenis & Politiek
Omniboek