Op de rand van het niets

Op de rand van het niets

Gelezen 84 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 136 Favoriet 8 Recensies 15
Young adult Artikelen 5 Lijsten 3 Spots 6   Topics 0

Amsterdam, 2035

Terwijl een vernietigende komeet recht op de aarde afsnelt, wacht de zestienjarige Denise gespannen op het moment van de inslag. De gelukkigen zijn al vertrokken in ruimteschepen, op weg naar een nieuwe bestemming, maar vele andere families - inclusief die van Denise - hebben alleen recht op een plaats in een tijdelijke schuilkelder, waarna ze weer terug moeten keren naar de verwoeste oppervlakte.

Dan komt ze erachter dat op Schiphol een laatste ruimteschip staat dat nog niet vertrokken is. Wanhopig probeert ze een plekje op het schip te bemachtigen, maar de toelatingseisen zijn streng: iedere passagier moet zichzelf nuttig maken en een steentje bijdragen.

Voor Denise, die autistisch is, is dat extra moeilijk. Zal het haar lukken een plaats te veroveren of moet ze achterblijven op de straks onleefbare aarde?

'Een spannend en beklemmend verhaal over leven en overleven in apocalyptisch Amsterdam. Ik heb het in één ruk uitgelezen.' - Marieke Nijkamp, New York Times, bestsellerauteur van 54 minuten

'Duyvis' boeken worden in de VS door lezers en critici enthousiast
onthaald.' - Boekblad

'Op de rand van het nietsrekent af met de gebruikelijke oppervlakkigheid
in Young Adult-literatuur.' - The New York Times

Young Adult
Fictie 15+
Angelique Verheijen
HarperCollins Holland
14 maart 2017
14 maart 2017
9789402723007 , 9789402751994

Diversiteit bestaat, ook als de aarde vergaat

door: Iris Windmeijer 1 like

Op de rand van het niets van Corinne Duyvis is een jaar geleden al in het Engels uitgegeven onder de titel On the Edge of Gone. Opmerkelijk, want Duyvis is een Nederlandse auteur. Hiermee volgt ze hetzelfde pad als Marieke Nijkamp (54 minuten), die tevens een van haar proeflezers was.

In 2035 in...

Reacties op: Op de rand van het niets