Oranjekoorts - 60 jaar EK voetbal

Oranjekoorts - 60 jaar EK voetbal

Voetbal is magie en altijd aan verandering onderhevig. De snelheid van het spel, de regels, de kwaliteiten van de spelers, de veldbezetting, de stadions ook, niets blijft hetzelfde. Maar de passie voor de bal is altijd daar.
Het EK voetbal wordt in de zomer van 2020 60 jaar oud! Of jong, het is maar hoe je het bekijkt. Mondiaal rolde de bal namelijk al sinds 1930, maar in Europa liepen de ontwikkelingen drie decennia achter, dit vanwege de Tweede Wereldoorlog.

Kijk naar Matthijs de Ligt & je ziet Barry Hulshoff is het ultieme EK voetbalboek aan de vooravond van EURO’2020, dat wordt gespeeld in twaalf verschillende landen. De vijftien voorafgaande EK’s worden uitgebreid belicht en alle grote sterren van toen passeren de revue: van legendarische doelman Lev Jasjin, Europees kampioen in 1960, tot de meest recente winnaar in 2016, Cristiano Ronaldo. Maar natuurlijk ook ruime aandacht voor Ronald Koeman, die dit EK als bondscoach in de voetsporen kan treden van Rinus Michels.

Vijftien uitgebreide portretten van de voetbalhelden vandaag de dag zoals Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Virgil van Dijk, Memphis Depay. Een schitterend voetbalboek waarin historie en heden naadloos in elkaar overlopen. Kijk naar Matthijs de Ligt & je ziet Barry Hulshoff is een ‘musthave’ voor alle voetballiefhebbers van Nederland!
Lifestyle & Vrije tijd
edicola sport